Z radością włączyliśmy się w projekt „Uczeń i Uczennica Przyszłości”, którego misją jest wspieranie rozwoju kompetencji technicznych i umiejętności praktycznych uczniów i uczennic lubelskich szkół podstawowych oraz ich nauczycieli. Inicjatywa opiera się na nowoczesnym podejściu do edukacji – wykorzystaniu technologii, kreatywności i realnych doświadczeń z życia zawodowego.

Jedno z takich inspirujących spotkań odbyło się właśnie u nas – w LPEC S.A.. Uczniowie mieli okazję wziąć udział w prelekcji zatytułowanej „Lubelski system ciepłowniczy. Kierunek: przyszłość”, podczas której poznali nie tylko zasady działania miejskiego systemu ciepłowniczego, ale również najnowsze trendy w energetyce oraz wyzwania stojące przed branżą w obliczu transformacji energetycznej.

Pracownicy LPEC poruszyli tematy związane z ewolucją miksu energetycznego, rozwojem niskoemisyjnych źródeł ciepła oraz cyfryzacją infrastruktury. Szczególne miejsce poświęcono kwestii odpowiedzialności za emisje CO₂ – zarówno po stronie konsumentów, jak i dużych przedsiębiorstw energetycznych – a także wpływowi regulacji unijnych na proces dekarbonizacji.

Teresa Stępniak-Romanek, kierownik Działu Strategii i Komunikacji, opowiedziała jak ciepło trafia do naszych mieszkań i dlaczego redukcja emisji dwutlenku węgla jest tak istotna dla przyszłości planety. Adam Bielak, szef Dyspozycji Ruchu, wprowadził uczniów za kulisy pracy centrum zarządzania siecią – pokazał, jak zdalnie sterujemy miejskim systemem ciepłowniczym i zaprezentował zaawansowane systemy informatyczne, które na co dzień wspierają efektywne zarządzanie infrastrukturą. Marek Goluch, Prezes Zarządu LPEC S.A., na zakończenie zajęć skierował do młodzieży ważne przesłanie na temat roli młodego pokolenia w budowaniu bezpiecznej, nowoczesnej i zrównoważonej energetycznie przyszłości.

Cieszymy się, że mogliśmy podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem – wierzymy, że spotkania takie jak to rozbudzają ciekawość, inspirują do działania i pokazują, jak wiele zależy od nas wszystkich.